ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΑ

ΠΑΙΩΝΙΕΣ 2011
 Μεγάλη ήταν η συμμετοχή φέτος των φίλων ορειβατών που ανέβηκαν στο Λαγοποδάρι για τις ανθισμένες Παιώνιες.
Μιά μεγάλη παρέα 30-35 ατόμων , πρωί πρωί πήραν το μονοπάτι και άρχισαν την ανάβαση,
 το μονοπάτι με πρωτοβουλία του συλλόγου είχε καθαριστεί και δεν δυσκόλεψε καθόλου.
Δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουν τις ανθισμένες παιώνιες Μποζόρι (φωτο με ημ 21/6), το οροπέδιο του Σουλίου, τα στενά του Αχέροντα και την  σκαλτσότρυπα (η παράδοση λέει ότι φτάνει μέχρι τη σκάλα τζαβέλαινας). Στην επιστροφή από το σύλλογο παρατέθηκε γεύμα  σε όλους τους συμμετέχοντες.

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΣΤΟ ΒΟΚΑΜΠΟ

Με πρωτοβουλία των πολιτιστικών συλλόγων Άνω Σκαφιδωτής, Κάτω Σκαφιδωτής και Τρικάστρου, εορτάστηκε με μεγάλη επιτυχία φέτος η πρωτομαγιά στο Βόκαμπο. Η συγκέντρωση έγινε στο ίδιο σημείο που επί πάρα πολλά χρόνια γίνονταν η ημερήσια εκδρομή της πρωτομαγιάς και των τριών σχολείων. Ήταν ευκαιρία να θυμηθούμε τα παλιά και να περάσουμε όμορφα στη μοναδική για το νομό Πρεβέζης περιοχή, κάτω απο τα αιωνόβια δέντρα, την καταπράσινη και λουλουδιασμένη φύση. Μας τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Φαναρίου κος Νάστας με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου κ. Σμπόνια.

ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΦΥΣΗ

Ορειβασία
(αναρτήθηκε  1 Ιουνίου 2009)

Όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, έτσι και φέτος , την Κυριακή 24 Μάη 2009, μέλη και φίλοι του Συλλόγου ανεβήκαμε στο Λαγοποδάρι , για να θαυμάσουμε τις ανθισμένες παιώνιες και να αγναντέψουμε το ιστορικό Σούλι.

Το πρωί στις 07.00 , ξεκινήσαμε από την Κιάφα και ανηφορίσαμε το μονοπάτι στην πλαγιά του βουνού, μέσα στην άγρια βλάστηση και τα αγριολούλουδα ,που βρίσκονταν σε πλήρη άνθηση διαχέοντας ένα ευωδιαστό άρωμα σε όλη τη διαδρομή.

Παρότι το μονοπάτι , λόγω των πολλών φετινών βροχοπτώσεων και της παντελούς πλέον έλλειψης αιγοπροβάτων ήταν δύσβατο από τη βλάστηση, η καλή παρέα ,η υπέροχη θέα και οι μυρωδιές των λουλουδιών συνετέλεσαν ώστε χωρίς να το καταλάβουμε να φτάσουμε στην κορυφή, όπου τα κτήματα των Σουλακαίων.

Στη συνέχεια κατηφορίσαμε προς την πλευρά του Σουλίου και φτάσαμε στην κοιλάδα μποζούρες, σε υψόμετρο 954 μ και συντεταγμένες Β 39 17' 45" και Α 20 38' 46" όπου αντικρίσαμε ολόκληρη την κοιλάδα στολισμένη από τη βασίλισσα των λουλουδιών και βοτάνων Παιώνια – Μποζόρι και λοιπά αγριολούλουδα. Οι παιώνιες βρίσκονταν προς το τέλος της ανθοφορίας τους, το φόρτε τους είναι 18-20 Μάη . Τα χρώματα σε μεγάλο ποσοστό ήταν το κόκκινο , ακολουθούσε το ροζ και πολύ μικρός αριθμός σε άσπρο. Αφού βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και ξεκουραστήκαμε κάτω από τον ίσκιο της βελανιδιάς και πήραμε το δεκατιανό μας, ανεβήκαμε και στον εξώστη/τσούκα (υψόμετρο 1054 μ) με την υπέροχη θέα προς το Σούλι , βοσκοτόπια Βορίλας και στενά του Αχέροντα , όπου και βγάλαμε και τις φωτογραφίες μας.

Μαζέψαμε παγώνες , σφακακίδα και διάφορα αγριολούλουδα και με προσοχή αρχίσαμε την κατάβαση του βουνού. Χωρίς δυσκολία και με τα πνευμόνια μας γεμάτα οξυγόνο φτάσαμε στην αφετηρία , υποσχόμενοι και του χρόνου
Γιά περισσότερες φωτογραφίες , επιλέξτε από την αρχική σελίδα, δεξιά, ΦΩΤ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ
Επιπλέον πληροφορίες για τις Παιώνιες (άρθρο Νίκης Γουλανδρή - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)

ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ - ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Για τους εραστές της ορειβασίας ιδανικές είναι οι διαδρομές:

Α. Κλασική διαδρομή Σουλιωτών: Σκάλα Τζαβέλαινας-Περιχάτι-Τσεκούρι- Άνω Σκαφιδωτή - Παναγία Κάμπου - Σκόζα - Κάκαβος -Κορυφούλα - Δεσποτικά - Κρυοπηγή - Ζάλογγο.(Κατά την παράδοση αυτή την διαδρομή ακολούθησαν το 1803 οι Σουλιώτες πηγαίνοντας για το Ζάλογγο)

Β. Διαδρομή αποκλεισμού Σουλίου: Μια διαδρομή πάνω στην κορυφογραμμή του λαγοποδάρι – Βόκαμπος- Πρ. Ηλίας- Κορυφούλα- Δεσποτικά κτλ.(Με θέα το ιστορικό Σούλι , τα στενά του μυθικού Αχέροντα , τις Πύλες του Άδη και να θαυμάσετε τις μοναδικές Παιώνιες-Μποζόρι στο φόρτε της άνθησης από 15έως 25 Μάη)

Γ. Διαδρομή πηγές Αχέροντα-πύλες Άδη: Σκάλα Τζαβέλαινας - Περιχάτι -Τσεκούρι- Άνω Σκαφιδωτή – Βόκαμπος- Τρίκαστρο- Πύλες Άδη.(απαραίτητη στάση στο Βόκαμπο για πικ-νικ)
( Η διαδρομή αυτή είναι εναλλακτική της κύριας διαδρομής  που ακολουθεί το ρουν του Αχέροντα και που έχει σχετικό βαθμό δυσκολίας)

Δ. Διαδρομή οροσειράς Πλούτωνα: Άνω Σκαφιδωτή-Καλύβια- Τούρλα – Γκλαβίτσα-Βεντερίκος-Κάτω Σκαφιδωτή ( στο μαγευτικό εξώστη του Πλούτωνα με θέα τον κάμπο του Φαναρίου, παλαιά Αχερουσία λίμνη, τις μαγευτικές παραλίες του Ιονίου και τα Ιόνια νησιά)

E. Διαδρομή Νεκρομαντείο-πύλες Άδη: Νεκρομαντείο - Αχερουσία - Νάρκισσος- Βεντερίκος - Κάτω Σκαφιδωτή - κάμπος Σκαφιδωτών- Βόκαμπος- Σκούπα - Τρίκαστρο- πύλες Άδη.
Η διαδρομή αυτή συμπίπτει με τη διαδρομή ανεφοδιασμού Εθνικής Αντίστασης  1941-1944,από τη Σπλάντζα - Νεκρομαντείο.......πύλες Άδη - Δερβίζιανα .

Πρωτομαγιά

Ιδανικό μέρος για το πλέξιμο του στεφανιού με αγριολούλουδα στις καταπράσινες κοιλάδες του Βόκαμπου , περπάτημα στα μονοπάτια και πικ-νικ κάτω από τα αιωνόβια δέντρα. Θα συναντήσετε κοπάδια από βόδια ελεύθερης βοσκής και γιδοπρόβατα. Το θρόισμα των φύλων από τα δέντρα και το κελάιδισμα των πουλιών θα σας μείνει αλησμόνητο.

Παιώνιες

Ανάλογα με τον καιρό από 15 Μαΐου έως 25 Μαΐου βρίσκεται στο φόρτε της η άνθιση της βασίλισσας των λουλουδιών και βοτάνων Παιώνιας- Μποζόρι, σε μια κοιλάδα του βουνού Λαγοποδάρι που ονομάζεται Μποζούρες ή Μποζοριές.

Αν θέλετε να αποδράσετε στη φύση, να περπατήσετε στα μονοπάτια που περνούσαν οι ηρωικοί Σουλιώτες, για να ανεφοδιαστούν , κατά τη διάρκεια της πολιορκίας τους και να βρεθείτε σε ένα ονειρικό εξώστη με θέα το ιστορικό Σούλι, τα στενά του Αχέροντα και να θαυμάσετε τις μοναδικές ανθισμένες Παιώνιες, ΤΟΤΕ
Μπορείτε να εξορμήσετε στην Άνω Σκαφιδωτή για να περάσετε μια αξέχαστη μέρα.